, J. polski - Kinga, Pedagogika, PRAKTYKI STUDENCKIE, ebook, pdf 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Imię : Kinga

Klasa: IV szkoła podstawowa

Wiek badanego: 10 lat

Badający: Anna Orlińska

 

Kinga jest dzieckiem bardzo sumiennym, uporządkowanym i dokładnym. Wykonywać zadania wolniej jednak upewniając się  czy wszystko zrobiła dobrze. Kinga na początku wykonywała zadania bez żadnych obiekcji jednak już po pewnym czasie przy ostatnich zadaniach nie miała już chęci dalej pisać. Pisała od niechcenia jednak gdy dowiedziała się kiedy koniec nabrała większej chęci i motywacji by zakończyć zadania jak najszybciej co sprawiało że zaczęła popełniać drobne błędy których nie było jednak wiele.

Zadania z syntezy i analizy wzorkowej nie stanowiły dla Kingi większego problemy, zdarzały się drobne pomyłki które nie stanowią o większych problemach dziewczynki.

W teście „14 figur „ H. Spionek Kinga zdobyła 50 punktów  co pokazało że jest na poziomie wysokim.  Potwierdza to że nie ma ona problemów z odwzorowaniem prostych figur i tych trudnych. Problem nastąpił dopiero przy ostatniej figurze która była najtrudniejsza do odwzorowania. Udało jej się narysować kontury i środkowe elementy figury jednak z tymi znajdującymi się w samych centrach i najmniejszych miała problem. Nie miała problemu z rozmieszczeniem figur na kartce.

Podczas prób pisania ze słuchu ( dyktando wyrazowe) dziewczynka popełniła dwa błędy ortograficzne na 15 możliwych co jest dobrym wynikiem. Oznacza że nie ma wielkich problemów z pisaniem ze słuchu.

Przy dyktandzie zdaniowym Kinga pomyliła zrobiła jedynie trzy błędy. Jeden z nich polegał na przestawieniu liter a dwa pozostałe były ortograficzne.

Przy pisaniu z pamięci nie zostały popełnione błędy ortograficzne natomiast często zapominała o stawianiu przecinka, w jednym wyrazie dodała jedną literę i zrobiła jeden błąd dotyczący przeniesienia połowy wyrazu do następnej linijki przenosząc na spółgłosce zamiast na samogłosce.

Przy przepisywaniu tekstu  Kinga zapominała stawiać kropki na końcu zdania, popełniła jeden błąd ortograficzny,, zapomniała o jednej literze na końcu i w jednym wyrazie zapomniała napisać „za” przed wyrazem planowała.

W ostatniej próbie pisania samodzielnego tekstu dziewczynka popełniła jeden błąd ortograficzny co jest bardzo dobrym wynikiem.

W tekście korektorskim Kinga poprawiła dwa wyrazy pomijając jeszcze poprawić dwa które należało poprawić.  Najprawdopodobniej wynikało to ze znudzenia wypełnianiem zadań.

Przy czytaniu ze zrozumieniem Kinga przy trzech pytaniach do tekstu odpowiedziała na dwa poprawnie myląc się  w jednym.

Próby płynnego czytania wykazały że dziewczynka czyta płynnie. Ma małe problemy z dłuższymi wyrazami z którymi nie miała wcześniej styczności i wtedy czyta sylabicznie, po za tym nie zaobserwowałam większych problemów.

Kinga jest inteligentną dziewczyną jak na swój wiek, pisze wyraźnie , nie ma problemów z jej rozczytaniem. Nie ma większych problemów z ortografią, popełnia jednak czasami błędy które z łatwością da rade nadrobić i zapamiętać. Błędy w postaci  nie stawiania kropek i przecinków wynikały z jej już niechęci i zmęczenia co sprawiało że wykonywała przepisywanie nie zwracając uwagi na błędy interpukcyjne.

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • paulink19.keep.pl