, Jürgen Gulbins, ebooki, pobierz pdf 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treści
1.
Wstęp
7
1.1. Po co używać superrozdzielczości i innych technik
wieloujęciowych?
8
1.2. Do kogo skierowana jest ta książka?
13
1.3. Konwencje używane w tej książce
14
2.
Organizacja pracy wieloujęciowej
17
2.1. Wspólne etapy pracy ze zdjęciami wieloujęciowymi
18
1. Wykonanie sekwencji zdjęć
18
2. Przygotowanie do obróbki
19
3. Łączenie zdjęć w jedno
23
4. Optymalizacja połączonego obrazu
23
2.2. Jaki aparat? Jakie ustawienia?
24
2.3. Jakiego formatu plików używać?
24
2.4. O programach używanych w tej książce
27
Komendy Scal jako HDR i Photomerge w Photoshopie
27
PhotoAcute
28
FDRTools
29
Photomatix Pro
29
CombineZM
29
Helicon Focus
30
DOP Detail Extractor
30
2.5. Konwertowanie plików RAW na DNG z użyciem programu
Adobe DNG Converter
31
2.6. Instalowanie wtyczek, ltrów i skryptów Photoshopa
33
3.
Superrozdzielczość — więcej pikseli
37
3.1. Technika fotografowania w superrozdzielczości
38
3.2. Przygotowanie zdjęć do użycia w PhotoAcute
39
3.3. PhotoAcute — podstawowa obsługa
40
Rejestracja
40
Ustawienia
40
3.4. Tworzenie zdjęć w superrozdzielczości
42
3.5. Dodatkowe funkcje korekcji obrazu w PhotoAcute
47
Correct image geometry — korygowanie zniekształcenia
obiektywu
48
Fix color fringing — korygowanie aberracji chromatycznych
49
Redukowanie szumu
50
Usuwanie ruszających się obiektów
51
3.6. Przetwarzanie grupowe
53
 4
Spis treści
3.7. Formaty importu i eksportu
54
3.8. Dalsza obróbka zdjęć
55
Alternatywne metody zwiększania rozdzielczości zdjęcia
56
4.
Focus stacking — maksymalizacja głębi ostrości
59
4.1. Po co używać techniki focus stacking?
60
4.2. Co rozważyć przy wykonywaniu zdjęć?
62
4.3. Fotografowanie do focus stacking
64
Obróbka wstępna
66
4.4. Focus stacking z użyciem Photoshopa
67
4.5. Focus stacking z użyciem PhotoAcute
72
4.6. Maksymalizacja głębi ostrości z użyciem CombineZM
78
4.7. Focus stacking z użyciem Helicon Focus
85
Helicon Focus pod Windows
90
4.8. Półautomatyczny focus stacking z użyciem Photoshopa CS4
97
4.9. Focus stacking — podsumowanie
100
5.
Sklejanie — zwiększanie zasięgu zdjęcia
103
5.1. Techniki fotogra czne stosowane do sklejania zdjęć
104
A. Używanie statywu
105
B. Uzyskiwanie poprawnej ekspozycji
107
C. Spójne ustawienia odległości
107
D. Nakładanie się zdjęć
108
E. Środek optyczny — znajdowanie punktu bez paralaksy
110
F. Poruszające się obiekty
111
5.2. Wstępna obróbka zdjęć
112
5.3. Typy panoram (formy projekcji)
113
5.4. Łączenie zdjęć z użyciem komendy Photomerge
w Photoshopie
115
Panoramy pionowe i korekcja perspektywy
124
Panoramy wielorzędowe
127
Układy funkcji Photomerge w Photoshopie
131
5.5. Zbliżanie do siebie ludzi — panoramy grupowe
134
5.6. Inne programy do sklejania
136
6.
HDRI — zwiększanie zakresu dynamiki
141
6.1. Zdjęcia o szerokim zakresie dynamiki i mapowanie tonów
142
6.2. Techniki robienia zdjęć HDR
145
6.3. Proste techniki łączenia w Photoshopie
147
Łączenie dwóch ujęć o różnej ekspozycji
147
Zastępowanie tradycyjnego ltra gradientowego
149
6.4. Tworzenie zdjęć HDR z użyciem PhotoAcute
152
 Spis treści
5
6.5. Tworzenie zdjęć HDR za pomocą funkcji HDR w Photoshopie
155
Formaty plików HDRI
159
Przetwarzanie i optymalizacja obrazów HDR
160
Mapowanie tonów na zdjęciach HDR
162
Optymalizacja procesów HDRI
167
6.6. HDR z użyciem Photomatix Pro
168
Tworzenie zdjęć HDR z użyciem Photomatix Pro
169
Mapowanie tonów metodą Tone Compressor
171
Mapowanie tonów metodą Details Enhancer
172
Funkcja Exposure Blending w Photomatix Pro
176
Przetwarzanie grupowe w Photomatix Pro
179
6.7. HDRI z użyciem FDRTools
182
Faza tworzenia HDRI
185
Faza Tone Mapping w FDRTools
190
Powrót do okna projektu
197
Przetwarzanie grupowe
198
6.8. Który program jest właściwy?
199
Dalsza obróbka
201
7.
Zwiększanie mikrokontrastu
203
7.1. Narzędzia do zwiększania mikrokontrastu
204
Zwiększanie mikrokontrastu za pomocą ltra USM
lub konwertera RAW
204
Zwiększanie mikrokontrastu za pomocą wtyczki Akvis Enhancer
205
Ulepszanie mikrokontrastu za pomocą wtyczki
DOP Detail Extractor
210
Zwiększanie mikrokontrastu na zdjęciach monochromatycznych
215
7.2. Dalsza obróbka
219
Kontrolowanie siły działania
219
Selektywne ograniczanie efektów
220
Wyostrzanie
221
Używanie ltrów z obiektami inteligentnymi
222
Łączenie warstw w jedną — spłaszczanie obrazu
223
A.
Odwołania i linki
225
A.1. Książki
225
A.2. Zasoby internetowe
225
Skorowidz
231
 Superrozdzielczość
— więcej pikseli
3
Czasami potrzebne jest zdjęcie z wyjątkowo dużą rozdzielczością.
Chociaż producenci aparatów nieustannie rywalizują ze sobą w próbach
tworzenia matryc o jak największej rozdzielczości, nie zawsze jest ona
przydatna. Zwiększenie liczby pikseli na matrycy zawsze redukuje wiel-
kość jej pojedynczego elementu, co sprawia, że jest ona coraz bardziej
wrażliwa na szum na zdjęciu. Alternatywą dla rosnącej rozdzielczości
aparatu jest korzystanie z oprogramowania takiego jak PhotoAcute, które
łączy kilka ujęć w jedną fotogra ę o rozdzielczości większej niż którykol-
wiek z oryginałów. Technika ta ma wiele zastosowań praktycznych, ale
nie jest uniwersalnym rozwiązaniem, które można stosować do wszyst-
kich zdjęć ze zbyt małą rozdzielczością.
Wykonanie tego rodzaju łączonego zdjęcia wymaga sporego wysiłku,
ale daje liczne możliwości:
1.
Można użyć do tego niemal dowolnego aparatu, łącznie z aparatami
hybrydowymi i kompaktowymi.
2. Techniki tej można używać nie tylko do zwiększania rozdzielczości,
ale też (opcjonalnie) do redukowania szumu na zdjęciu.
3.
Jeśli łączysz zdjęcia z różną ekspozycją, jako skutek uboczny możesz
uzyskać efekt DRI (tj. zwiększenie zakresu dynamiki).
W tym rozdziale opisaliśmy wszystkie przygotowania i zasadnicze
kroki, jakie trzeba poczynić, by uzyskać zdjęcie z superrozdzielczością.
Omówimy też ogólne zastosowanie programu PhotoAcute.
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • paulink19.keep.pl